سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداى سبحان طاعت را غنیمتى ساخته است براى زیرکان آنگاه که مردم ناتوان کوتاهى کنند در آن . [نهج البلاغه]

تنهای تنها

آیـا اسـرار مـوفقـیت در زنـدگی را می‌دانیـد؟

1ـ در خانه محیط عاطفی ایجاد کنید.

برای ایجاد آرامش در خانه به هر بحران و پیشامدی عکس‌العمل نشان ندهید و از منابع استرس و اختلاف بپرهیزید.

2- همسر خوشحال، یاری بخش است همسر شما شریک زندگی شما ست. مطلوب‌تر است که همیشه از همسرتان قدرشناسی کنید ابتدا فقط با بیان یک کلمه متشکرم آغاز کنید، متشکرم! و صادقانه آن را ادامه دهید بعد از مدتی متوجه می‌شوید که شما نیز مانند همه زوج‌های موفق احساس خرسندی و خوشحالی می‌کنید و در همه کارها یاری‌دهنده هم هستید.

3-عصبانیت خود را سرزنش نکنید.

اهمیتی ندارد که شما چه کسی هستید و چقدر محکم و استوارید ولی گاهی پیش می‌آید که به‌راحتی استحکام و استواری خود را از دست می‌دهید. شما ممکن است عصبانی شده و یا صدای خود را بلند کنید یا به چیزی مشت زده یا چیزی را پرتاب کنید!!

4- به عهد خود وفا کنید.

مطمئنا هیچ فردی کامل نیست. گاهی به دلایل مختلف در انجام وعده‌هایی کوتاهی کرده‌اید یا وعده خود را فراموش کرده‌اید یا کاری فوری پیش آمده که مانع از انجام آن شده است و با آوردن دلایل ظاهرا منطقی مانند این‌که: «سعی کردم ولی خیلی مشغول بودم» و جملاتی شبیه به آن برای منطقی جلوه دادن کارتان تلاش می‌کنید ولی برای شخص مقابل این جملات تسلی‌بخش نیست و به نظر اکثر مردم یک قول یا یک وعده تحقق نیافته دلیل بر بی‌‌اساس بودن سایر تعهدات است. به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید کاری را انجام دهید به کسی قول ندهید مگر آنکه کاملا مطمئن باشید که می‌توانید آن را حتما عملی سازید. ما با تحقق وعده‌های خود باعث می‌شویم که مردم برای ما و صحبت‌های ما ارزش قائل شوند در نتیجه زندگی ما در محیط خانوادگی بسیار زیباتر می‌شود.

5- سختی‌ها را آسان بگیرید.

یکی از روش‌های موثر در مقابله با مشکلات و سختی‌ها، عقب‌نشینی از موقعیت موجود و نگریستن به موضوع به طریقی فکاهی و طنزآمیز است. البته منظور این نیست که برای حل مشکلات هیچ تلاش و کوششی نکنید بلکه باید در ضمن تلاش به یاد داشته باشیم که کنترل همه امور به دست ما نیست و از توان ما خارج است. پس مزاح مشکلات شما را حل نمی‌کند بلکه صرفا دید و احساس بهتری به شما می‌دهد و به شما یادآوری می‌کند که بدون کاستن از اهمیت کارها و مسئولیت‌های خود، آنها را خیلی جدی نگیرید!

6- هم صحبت خوبی انتخاب کنید.

اکثر ما تحت تاثیرات مثبت یا منفی کسانی هستیم که وقت بیشتری را با آنان می‌گذرانیم. کودکان تحت تاثیر والدین خود هستند و همسران و خواهران و برادران تحت تاثیر یکدیگر هستند و ما تحت تاثیر همکاران، دوستان و همسایگان خود قرار داریم. بنابراین بی‌‌اندازه اهمیت داردکه با تعقل و تفکر درست، کسانی را که می‌خواهید وقت خود را با‌ آنها بگذرانید انتخاب نمایید.

7- خود را دست کم نگیرید.

درصد بالایی از ما این عادت منفی را داریم که خود را دست کم گرفته و وضع خود را بیش از اندازه وخیم می‌دانیم. به عنوان مثال تصور می‌کنیم خیلی چاق هستیم یا خیلی بلند قد و یا کوتاه قد هستیم و یا هیچ کاری را به خوبی نمی‌توانیم انجام دهیم و...

اشکال کار این است که ما اهمیتی به جنبه‌های خارق‌العاده و مثبت خود نمی‌دهیم.




سجاد محمودی ::: چهارشنبه 87/5/16::: ساعت 12:58 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 7


کل بازدید :115327
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سجاد محمودی
با سلام خدمت دوستان گل خودم پسری هستم تنها روی کره خدا این وبلاگ رو برای شما دوستان مینویسم امیدوارم خوشتون بیاد
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<